Kawasaki Ninja 300 Forums banner

Zdjęcia: Skrzynka bezpieczników + Przepalony bezpiecznik

33K views 3 replies 3 participants last post by  cruizin  
#1 · (Edited)
Nie widziałem żadnych zdjęć skrzynki bezpieczników i przepalonych bezpieczników. Istnieje kilka wątków opisujących, gdzie znajduje się skrzynka. Opisy są bardzo pomocne i dokładne, ale zrobiłem te zdjęcia, ponieważ pomyślałem, że mogą pomóc komuś zaoszczędzić 5 minut szukania i nie mogłem znaleźć żadnych zdjęć za pośrednictwem wyszukiwarki Google lub forum.

Skrzynka bezpieczników znajduje się po lewej stronie (patrząc jak jedziesz, czyli po stronie BEZ przepustnicy) tuż za akumulatorem pod siedzeniem. Część, na której trzymam rękę, znajduje się na górze akumulatora i jest przykręcona, więc to zobaczysz, a nie zaciski akumulatora (twoje nie będą wyglądać jak moje i nie ma potrzeby niczego usuwać poza siedzeniem, aby dostać się do skrzynki bezpieczników, tak mi się wydaje).

Bezpiecznik na zdjęciu jest przepalony. Mała pętla z drutu wewnątrz czerwonego plastiku powinna być połączona (powinna tworzyć kształt podkowy).

Chociaż góra skrzynki wyjaśnia, do czego służy każdy bezpiecznik, uznałem, że dość łatwo jest po prostu podważyć je wszystkie śrubokrętem i znaleźć ten, który jest uszkodzony, zamiast próbować dowiedzieć się, który bezpiecznik jest zły na podstawie schematu okablowania i opisu skrzynki, chociaż może to być zły pomysł.

Wygląda na to, że jest jeden zapasowy bezpiecznik każdego typu (10 amperów (czerwony), 15 amperów (niebieski) i 30 amperów (zielony)).

Przepaliłem 10 amperów, myślę, kiedy włożyłem kilka super tanich narożnych świateł LED do przednich reflektorów, a następnie moje tylne światło, światło tablicy rejestracyjnej i tylne kierunkowskazy nie włączyły się. Wymieniłem go na zapasowy i teraz tylne światło i kierunkowskazy są ok (zapomniałem sprawdzić światło tablicy rejestracyjnej).

Zaznaczyłem na zdjęciu na fioletowo, gdzie znajdował się mój zapasowy bezpiecznik 10 amperów (przynajmniej tak mi się wydaje. Na nakrętce jest napisane 10 amperów zapasowy, więc możesz go szybko znaleźć).

Osłony skrzynki bezpieczników po prostu się podnoszą, chociaż będziesz potrzebować śrubokręta lub szczypiec (sp?), aby wcisnąć zakładkę na większej skrzynce, aby ją otworzyć, chyba że masz stalowe kciuki.

Może ktoś może mi powiedzieć, gdzie mogę zamówić zapasowe bezpieczniki, jeśli wie, żebym mógł mieć kilka pod ręką.

*edit*

Musilix ma tutaj film dotyczący demontażu siedzenia (myślę, że drugi post):

http://www.kawasakininja300.com/forum/13-ninja-300-service-maintenance/41386-ecu-removal.html
 

Attachments

#2 ·
Dość słaby projekt Kawasaki, aby umieścić bezpieczniki tam, gdzie trzeba zdjąć siedzenie, aby się do nich dostać. Mogę dostać się do bezpieczników w moim Triumph Bonneville w dziesięć sekund. Bezpieczniki w moim Pacific Coast są za osłoną, która po prostu się zdejmuje. Zdejmowanie siedzenia w mojej małej Ninji to w porównaniu z tym udręka. Zdejmij osłony boczne i miej nadzieję, że nie złamiesz zakładki. Dwie śruby i siedzenie schodzi. Mogli zrobić to lepiej, moim zdaniem. Będę musiał wyciągnąć zestaw narzędzi i upewnić się, że wszystkie narzędzia, których potrzebuję, aby dostać się do bezpieczników, rzeczywiście tam są. Lepiej dowiedzieć się w moim garażu niż na drodze bez żadnej pomocy w zasięgu wzroku.
 
#3 ·
Dość słaba konstrukcja Kawasaki, umieszczająca bezpieczniki w miejscu, do którego trzeba zdjąć siedzenie, aby uzyskać do nich dostęp. Mogę dostać się do bezpieczników w moim Triumph Bonneville w dziesięć sekund. Bezpieczniki w moim Pacific Coast znajdują się za osłoną, która po prostu się zdejmuje.
Zdejmowanie siedzenia w mojej małej Ninji jest w porównaniu z tym udręką. Zdejmij osłony boczne i miej nadzieję, że nie złamiesz zakładki. Dwie śruby i siedzenie schodzi. Mogli zrobić to lepiej, moim zdaniem. Będę musiał wyciągnąć zestaw narzędzi i upewnić się, że wszystkie narzędzia, których potrzebuję, aby dostać się do bezpieczników, są tam. Lepiej dowiedzieć się w moim garażu niż na drodze bez żadnej pomocy w zasięgu wzroku.
Uważałem, że ich zestaw narzędzi pozostawia wiele do życzenia. Nie sądzę, żeby miał odpowiednie rozmiary kluczy lub kluczy imbusowych, aby zrobić wszystko, co zamierzałem zrobić. Nie pamiętam, czy ma wystarczająco dużo, żeby zdjąć siedzenie, myślę, że to tylko kilka śrub imbusowych, które je trzymają.

Jedną z pierwszych rzeczy, które zrobiłem, było wrzucenie multi-tool (myślę, że to był mój Topeak Alien z mojego roweru - śmieszne, wiem, ale myślę, że jest całkiem dobry) do bagażnika.
 
#4 ·
Może ktoś może mi powiedzieć, gdzie mogę zamówić zapasowe bezpieczniki, jeśli wie, żebym mógł mieć jakieś pod ręką.
http://www.kawasakininja300.com/forum/13-ninja-300-service-maintenance/41386-ecu-removal.html
Każdy sklep motoryzacyjny je ma, cholera, nawet kmart/wallmart je mają

Dodam również ten wątek do naszego wątku z poradami DIY

Jedną z pierwszych rzeczy, które zrobiłem, było wrzucenie multi-tool (myślę, że to był mój Topeak Alien z mojego roweru - śmieszne, wiem, ale myślę, że jest całkiem dobry) do mojego bagażnika.
zawsze noszę ze sobą mój leatherman "charge", a także mój zestaw Cruztools

http://www.kawasakininja300.com/forum/9-ninja-300-parts-accessories/2699-tool-kit.html#post647697