Kawasaki Ninja 300 Forums banner

Vraag over kilometerstand

502 views 3 replies 4 participants last post by  jkv45  
#1 ·
Nog vrij nieuw met fietsen en ik ben benieuwd wat jullie een fiets met een hoge kilometerstand zouden vinden die je niet zou kopen? Is 20k+ veel? 10k+?

#2 ·
Het hangt echt meer af van het vorige eigenaarschap. Deze motoren zijn vaak in het bezit van een jongere demografie die niet weet hoe ze ervoor moeten zorgen, of van mensen die het als een goedkope motor beschouwen die hun aandacht niet waard is. Mijn eerste 300 had 17.000 mijl op de teller toen ik hem kocht en de lijst met dingen die ik niet repareerde, zou korter zijn om te schrijven dan andersom. Maar met de juiste zorg kun je verwachten dat je 60.000 mijl of meer haalt. Ik heb berichten gezien van mensen die meer dan 100.000 km lieten zien, meestal uit Europa of Azië, voor zover ik me herinner. Ik zou zeggen, bekijk de motor eens goed. Werkt alles en is het in goede staat? Aan de andere kant, roestige ketting? Loop weg. Er zijn 300's in goede staat te vinden, en tenzij je een project wilt, zou ik wachten op de juiste.

#3 ·
Hogges heeft gelijk. Toen ik 9 jaar geleden mijn kleine Ninja kocht met 2700 mijl, dacht ik dat je een motor met weinig kilometers moest hebben. Nu besef ik dat met goed onderhoud een motor met 20, 30 of zelfs 40.000 mijl een geweldige aankoop kan zijn. 2 jaar geleden kocht ik een 39 jaar oude Honda Nighthawk 650 met 21.000 mijl... heb alles vernieuwd en het is een betrouwbare dagelijkse rit, indien nodig.

Veel goede YouTube-kanalen laten zien hoe je oude, roestige, vieze motoren oppakt en ze weer in goede staat van onderhoud brengt. Lang verhaal, maar motoren zijn goed voor veel meer kilometers dan de meeste mensen denken.

#4 ·
Zoals opgemerkt, zal het veel variëren.

Kijk naar de ketting. Als deze een slordige, verroeste ketting heeft, laat dit zien dat ze niet serieus waren over onderhoud. Kijk ook naar de kleur van de olie. Als het eruitziet als ruwe olie, wederom geen goed onderhoud. Remvloeistof moet helder of net iets geel zijn.

De banden hadden inmiddels vervangen moeten zijn. Kijk naar de datumcode (4 cijfers in een ovaal zoals "2615" - de 26e week van 2015). Wees financieel voorbereid om banden te vervangen die ouder zijn dan ongeveer 5 jaar.