Kawasaki Ninja 300 Forums banner

Czy ktoś jeszcze ma ponad 100 tys. mil?

128 views 5 replies 3 participants last post by  Topaz  
#1 ·
102 tys., nowy wrz 2013

Image
 
#4 · (Edited)
Gratulacje!

Masz jakieś wskazówki dla członków, jak utrzymać tego małego Ninja tak długo w ruchu?
Po prostu nie nadużywaj go, te rzeczy są całkiem wytrzymałe, to i ebay na części OEM i NOS w bród za grosze. Jak mój rozrusznik, który ostatnio wymieniłem, kupiłem go 5 lat temu, kiedy znalazłem OEM z przebiegiem 1200 mil, wciąż błyszczący/nasmarowany za 12$. Oryginalny stator padł przy około 2 tysiącach mil, ale poza tym rzeczy trzymają się długo,... : widelce 95 tys., pompa paliwa 92 tys., wszystkie linki wymieniałem tylko raz, napinacz łańcucha rozrządu przy 75 tys.

Używałem zwykłego (nie syntetycznego) oleju zmienianego co 2,5 do 4 tys. mil, świec NHK, oryginalny filtr powietrza czyszczony 5+- razy.
Używam smaru lucas marine do łańcucha. Co mnie naprawdę zadziwia, to że nadal mam oryginalne sprzęgło, które ma miękką dźwignię (co mi się podoba, starzeję się), ale tarcze są nadal solidne, chociaż właśnie 10 minut temu zamówiłem nieuniknione płytki EBC : ).
 
#5 ·
Świetna robota! Inspirujące! Te małe 2-cylindrowe Kawi są niezniszczalne, jeśli utrzymasz odpowiedni poziom oleju.

Nie słyszałem, żeby ktoś inny tutaj miał tyle mil. Myślę, że Sparky miał około 40 lub 50 tys.

Jak się chronisz zimą? Jakich opon używasz?
Dzięki, zimą używam jednoczęściowego kombinezonu Aerostich (mam też ich spodnie przeciwdeszczowe, które są niesamowite) i kupuję wszystko o rozmiar większe niż ja, żeby przy 8 stopniach: 3 pary skarpet, 2 pary dresów i jedne flanelowe dżinsy taty pasowały pod spód. Buty Re-vit i rękawice Gerbing 12V T5s. Rękawice są zdecydowanie najważniejsze.

Przez jakiś czas używałem Battleaxes, a IRC to moje ulubione tanie opony. Chciałem Diablos, ale lokalne sklepy nie chciały ich sprowadzić, nie wiem,... W ciągu ostatnich kilku lat jeździłem na Shinko ADV block 705 z tyłu i oponie szosowej z przodu, i to jest mój ulubiony zestaw. Przy ostatniej zmianie założyłem Shinko 705 z tyłu I Shinko 705 z przodu (trzeba zdjąć błotnik), czego NIE polecam, chyba że szaleńcom. Prowadzi się DZIWNIE i są CIĘŻKIE, zwłaszcza z tyłu, OMG. Prędkość maksymalna to 92 mil na godzinę z samą tylną 705, ... Nie przekroczę 80 mil na godzinę z 705 z przodu z własnej woli. Tył jest jednak jak słaby wibrator owinięty w ołowiany marshmallow, ale jeżdżę po trawie, szutrze, ulewnym deszczu, a kilka razy po śniegu i lekkim terenie. Bez tego tyłu byłbym martwy, ale następny przód będzie "normalniejszy".