Kawasaki Ninja 300 Forums banner
1 - 20 of 53 Posts

·
Registered
Joined
·
39 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hey guys, if anyone could shed some light on my problem that would be great. Any ideas for how to remove the standard bar ends to fit aftermarket ones? The standard ones on my bike seem to have been grafted to the bike by a combination of the force and some nuclear weapons grade loctite!!
 

·
Registered
Joined
·
39 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Thanks guys, was looking for some reassurance of using more force trying to get them off :D...will give the torch, hammer and an impact drill on hand tonight to show these bar ends whose boss!
 

·
Registered
Joined
·
865 Posts
NICE I just bought the exact same ones haha their in the mail... supposed to be here tomorrow or something.

I removed mine a few days ago to install heated grips, and heating up with a small torch is the best way, you smoke your grips slightly if you use a torch too big like me, but ti wasn't even noticeable lol

use a #3 screwdriver socket and use gentle force, you dont want to strip those heads.. if you strip them... you lose your chance of ever getting them off without drilling them haha, or unless your liek me and keep them as spares and want to keep them nice
 

·
Registered
Joined
·
865 Posts
you need more heat and a little more pressure, trust me, use direct heat on the bold ehad only, for a good 45 seconds or so. maybe longer depending on what size flame your using, I used a normal propane torch with map gas on it, so it was a big flame...

Liek i said, try the #3 screwdriver socket, liek this one. works wonders

http://www.sears.com/armstrong-tool...-SPM7296859802?prdNo=9&blockNo=9&blockType=G9



That would fit on an air hammer too...
 

·
Registered
Joined
·
2,760 Posts
I think I only held it there for 15-20 seconds, I was worried about melting the grips.. I could of carred less about ruining the screws though as I knew I would never put the stock ones back on. As one point I actually thought about using my EZ-Out on them haha
 

·
Registered
Joined
·
865 Posts
Yeah your gonan need to put it for longer than that, Just heat it up fro 15-20sec, then take a wet cloth, wet down your grips real fast and put more heat.

really, they smoke a little, but they dont really leave any cracks, hardness, or singe marks if you do it right
 

·
Registered
Joined
·
4,130 Posts
Damn that's a lot of work to do just to change bar ends... Anyone have any easier suggestions? I don't have access to a blowtorch lol


Sent from Motorcycle.com Free App
Yeah bugger that, an impact driver is all you need mate, don't be scared to give it a whack either, just not overly hard. A few knocks on that and she will come out. I had to whack it about 10 times before I had any movement, you just gotta break the grip of the Loctite on the screw. Don't try too much with a normal screwdriver, you probably wont get it and you will just end up stripping the head of the screw.

If you don't have an impact driver, you will need some heat applied to the bar ends, particularly the bolts/screw. If you don't have a heat gun, a hairdryer will work ok, those things can get pretty hot. Otherwise a heat gun will give it that bit more heat. You are only basically trying to melt/soften the Loctite on the inside to make it easier to turn the screw. Try this if you cant get hold of an impact driver.
 

·
Registered
Joined
·
728 Posts
I used a propane torch to heat it up for 2 mins and used an impact screwdriver. You hit this tool with a mallet and the force of the impact pushes the bit into the head to keep it from stripping while turning a few degrees at a time. I spent about 5 min per side, very easy with the right tools!

 
1 - 20 of 53 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top